Głównym kanałem informacyjnym charakterystycznym dla viral marketing jest sieć  internetowa, jednak działania promocyjne wychodzą również poza to środowisko. Akcje, które mają miejsce w przestrzeni publicznej rejestrowane są za pomocą kamer i aparatów fotograficznych, a następnie zostają rozsyłane do internautów. Za pomocą internetu zachęca się także użytkowników do brania udziału w różnych wydarzeniach, udzielając informacji o miejscu przewidywanego zdarzenia.

Viral marketing prowadzony przy wykorzystaniu filmików, zdjęć oraz akcji w przestrzeni publicznej wzbudza powszechne zainteresowanie. Wystarczy, że internauci wykorzystają portale społecznościowe do przekazu informacji, a informacja ta szybko się rozpowszechni. Skuteczny filmik wideo powinien być optymalizowany jeszcze zanim powstanie, np. przez podpięcie pod głośny ostatnio temat. Zainteresowanie to powinno być widoczne w mediach społecznościowych i wyszukiwarkach. Przydatne w tej sytuacji okażą się narzędzia analityczne i platformy badające ruch w mediach społecznościowych. Warto wesprzeć się reklamą i działką PR, dzięki czemu wydarzenie viral marketing zyska na popularności. Dobrze wiedzieć, że oglądalność znacząco spada pod koniec filmiku, dlatego warto zaplanować umieszczenie przekazu nieco wcześniej. W przypadku gdy film ma za zadanie wygenerować ruch na stronie www, adres ten powinien być nieustannie widoczny w dole kadru. Przy tworzeniu filmu warto zadbać o miniaturkę reprezentującą film, jeszcze przed jego odtworzeniem. Konstruując filmik viral marketing należy pamiętać o monitorowaniu statystyk oglądalności i skuteczności. O sukcesie projektu viral marketing tak naprawdę decydują te ostatnie.