Strategia marketingu wirusowego (ang. Viral marketing) nie musi zawierać wszystkich tych elementów, ale im więcej elementów obejmuje, tym większa szansa na pozytywne wyniki. Skuteczna strategia marketingu wirusowego:

  • Rozdaje produkty lub usługi – „free” to najmocniejsze słowo w marketingowym słowniku; o ile „tanie” przyciąga uwagę klienta, o tyle „bezpłatne” robi to o wiele szybciej, dodatkowo powodując działanie klienta.
  • Zapewnia łatwy transfer – viral marketing doskonale działa w Internecie, gdyż komunikacja jest szybka i tanie, co pozwala na szybkie rozprzestrzenianie się przekazu reklamowego.
  • Łatwo skaluje od małych do bardzo dużych- by móc szerzyć się lotem błyskawicy, metoda transmisji musi być szybko skalowana od małych do bardzo dużych; jeśli chodzi o viral marketing, możliwość szybkiego dodawania serwerów pozwala na szybki rozrost wirusa.
  • Wykorzystuje wspólne motywacje i zachowania – viral marketing kieruje się zasadą, która mówi, że chciwość napędza ludzi. Tak samo jak głód by być popularnym, kochanym i rozumianym. Powstała w ten sposób chęć komunikowania się, która produkuje miliony stron internetowych i miliardy wiadomości e-mail. Zaprojektuj  strategię marketingową, która bazuje na wspólnych motywacjach i zachowaniach, a jesteś zwycięzcą.
  • Wykorzystuje istniejące sieci komunikacyjne – Socjologowie mówią, że każdy człowiek posiada sieć 8 do 12 osób, w jego sieci znajomych, rodziny i współpracowników. Viral marketing idealnie wykorzystuje potęgę tych ludzkich sieci.  Ludzie w Internecie również tworzą niezliczone sieci relacji. Zbierają adresy e-mail i ulubionych adresów URL witryny. Dowiedz się, jak umieścić swoją wiadomość wśród istniejących sieci komunikacji między ludźmi, a szybko pomnożysz jego rozproszenie.